Lead paragraph
Matkailun tulo- ja työllisyystutkimuksen selvittää matkailun aikaansaamat välittömät ja välilliset tulo- ja työllisyysvaikutukset (eurot ja työpaikat).
Tutkimustuloksen avulla matkailun merkitys toimialalla tai alueella tulee näkyväksi. Se voidaan toteuttaa myös tapahtumien tulo- ja työllisyysvaikutusten selvittämiseen.
Tuloksia voidaan hyödyntää matkailun edunvalvonnassa, siihen liittyvän elinkeinojen kehittämisen tukena ja aluekehityksessä.
Keskeiset kysymykset
- Mitkä ovat kohderyhmän käyttämien palveluiden taloudelliset vaikutukset?
- Millaisia palveluita eri asiakasryhmät käyttävät ja miten hyvin tarjonta vastaa nykyistä kysyntää?
- Miten kehittää matkailua, tapahtumia ja niihin liittyvää palvelutarjontaa?
Toteutus ja aikataulu
Tutkimus räätälöidään ja suunnitellaan toimeksiantajan tarpeisiin sopivaksi. Tutkimus voidaan toteuttaa jatkuvana seurantana tai kertamittauksena. Tutkimuksen kesto tyypillisesti 1-2 kk laajuudesta riippuen.
Kohderyhmä
Tutkimus kohdistetaan toimeksiantajan haluamiin kohderyhmiin.
Hinta
Tutkimuksen hintaan vaikuttavat sen laajuus ja toteutustapa.
Asiantuntijamme:
Teemu Moilanen. Haaga-Helian asiantuntija, kauppatieteiden tohtori Teemu Moilanen on toteuttanut useita aluetaloudellisten vaikutusten sekä tulo- ja työllisyysvaikutusten arviointeja matkailukeskusinvestoinneille, kaupan alan investoinneille sekä erilaisille infra-rakentamisen hankkeille.
Petteri Ohtonen. Tutkimuspäällikkö Petteri Ohtonen on toiminut markkinatutkimusalalla yli 20 vuotta. Ohtonen on toteuttanut monia tutkimuksia, jotka liittyvät yritysten ja organisaatioiden asiakkuuksiin, henkilöstöön ja brändeihin sekä toimialakohtaisiin yritys- ja tuotemielikuviin.