Lead paragraph
Asiakastutkimusten tavoite on lisätä asiakasymmärrystä.
Asiakastutkimuksessa selvitämme mm. asiakastyytyväisyyteen, suositteluun, ostopäätöksiin, tuotteisiin ja palveluun liittyviä tekijöitä. Asiakastutkimuksen jälkeen yrityksessä voidaan tehdä tutkimustuloksiin perustuvia konkreettisia parannuksia ja kehittämistoimenpiteitä asiakaskokemuksiin ja liiketoimintaan. Tutkimustuloksia voidaan käyttää mittarina oman toiminnan arvioimisessa ja kehittämisessä.
Tutkimuksen sisältö
- Asiakastyytyväisyys eri kohderyhmissä
- Asiakkaiden tarpeet ja niihin vastaaminen
- Asiakasuskollisuus, suositteluhalukkuus
- Asiakkaiden kehittämisehdotuksia
Asiakastutkimuksen toteutus ja aikataulu
Tutkimus ja sen toteutustapa räätälöidään ja suunnitellaan yrityksen tarpeisiin sopivaksi. Tiedonkeruumenetelmänä käytetään henkilökohtaisia haastatteluja, puhelinhaastatteluja ja sähköpostikyselyjä. Tutkimus voidaan toteuttaa jatkuvana seurantana ja/tai kertamittauksena.
Asiakastutkimuksen kohderyhmä
Tutkimus kohdistetaan yrityksen toimeksiantajan haluamiin kohderyhmiin.
Hinta
Tutkimuksen hintaan vaikuttavat riippuu sen laajuus ja toteutustapa.
Asiantuntija
Asiakastutkimuksen asiantuntijana toimii tutkimuspäällikkö Petteri Ohtonen. Petteri on toiminut markkinatutkimusalalla yli 20 vuotta. Petteri on toteuttanut monia tutkimuksia, jotka liittyvät yritysten ja organisaatioiden asiakkuuksiin, henkilöstöön ja brändeihin sekä toimialakohtaisiin yritys- ja tuotemielikuviin.