Pata-hankkeessa tutkitaan myyjän ja ostajan välisen vuorovaikutuksen kehittämistä asiakaskokemuksen parantamiseksi.
Kehitämme datapohjaisia malleja hyödyntämällä tekoälyä ja aikaisempaa asiakasdataa. Tutkimme myyjien kommunikaatiota ja tunnetaitoja parantaaksemme heidän asiakaskohtaamisen taitojaan ja löytääksemme jokaiselle asiakkaalle parhaan mahdollisen myyjän.
Datan avulla voimme myös kohdentaa erityisiä myyntikampanjoita potentiaalisiin ostajiin sekä saada tietoa asiakasprofiloinnista, kuten kannattavuudesta, sitoutumisesta ja edelläkävijyydestä, mikä vaikuttaa myynnin suuntaamiseen ja kohdentamiseen.
PATA - AI-enabled customer experience
Kumppanit: Turun yliopisto, Telia, Rainmaker, Helen, Fastems, 3StepIT ja LeanLab
Kesto: 2024–2026
Projektipäällikkö: Joona Mäntyvaara
Rahoitus: Business Finland