Persoonalliset chatbotit osaksi yritysviestintää
Chatbotit ovat viime vuosina vakiinnuttaneet roolinsa osana palveluyritysten viestintästrategioita. Vastataksena viestinnän uusiin haasteisiin Haagan restonomikampuksen opiskelijat suunnittelivat Managing Service Interaction -opintojaksolla LAB8:lle chatbot-konseptikuvauksia.

LAB8:n toimeksiantona toteuttu oppimistehtävä yhdisteli markkinatutkimusta, brändäystä sekä ketterää protoilua. Selkeiden arvolupausten ympärille rakennetut chatbotit omaksuivat tarkkaan harkitut LAB8:n arvoihin sopivat persoonat.
Opiskelijat miettivät myös bottiensa front- ja back-end integraation käytännön toteutusta sekä rakensivat flowchart-kuvauksia keskusteluista botin ja sen esimerkkikäyttäjän kanssa. Valmiit konseptikuvaukset esiteltiin opintojakson lopuksi LAB8:lle ja parhaat ideat on tarkoitus viedä tuotantoon.
Etsimme paraikaa uusia yrityksiä toimimaan vastaavan oppimistehtävän toimeksiantajana opintojakson seuraavilla toteutuskerroilla - mikäli Sinun organisaatiosi kaipaa chatbottia vauhdittamaan viestintää, otathan yhteyttä: [email protected]