Pedagogiikka

Oppiva asiantuntija vai asiantuntijaksi opiskeleva?

Korkeakouluopiskelijoiden työelämävalmiuksien kehittäminen

oppiva asiantuntija
01.12.2020
Julkaisu
Teksti

Korkeakouluopiskelijat tulevat työelämästä, ovat työelämässä ja menevät työelämään opintojen aikana. Tämä haastaa korkeakoulun ja pedagogiset ratkaisut. Parhaimmillaan pedagogiset ratkaisut edistävät opiskelijoiden kiinnittymistä työelämään ja vahvistavat työssä tarvittavaa osaamista jo korkeakouluopintojen aikana.

Oppiva asiantuntija vai asiantuntijaksi opiskeleva? Korkeakouluopiskelijoiden työelämävalmiuksien kehittäminen -kirja tarjoaa 20 puheenvuoroa korkeakoulun, työelämän ja järjestökentän näkökulmasta osaamisen yhteiskehittämiselle. Artikkelien kirjoittajat edustavat ammattikorkeakouluja, yliopistoja, yrityksiä ja järjestöjä. He tutkivat, kehittävät sekä edistävät oppimisen ja työn integraatiota omilla sektoreillaan. Siksi heidän näkemyksensä, kokemuksensa ja analyysinsa yksissä kansissa ovat arvokas välähdys osaamisyhteisöstämme nimeltä Suomi.

Kirja on suunnattu korkeakoulupedagogiikan ja asiantuntijuuden monipuolisille kehittäjille, jotka ymmärtävät verkostoitumisen merkityksen osaamisen tutkimisessa, kehittämisessä ja valmentamisessa. Avaa etukansi ja tee osaamismatka – se on huikea!
 

Julkaisun tiedot

Nimeke: Oppiva asiantuntija vai asiantuntijaksi opiskeleva? Korkeakouluopiskelijoiden työelämävalmiuksien kehittäminen

Toimittaja: Kimmo Mäki

ISBN 978-952-7225-13-4
ISSN 2342-2939

Haaga-Helian julkaisut 10/2020