Kestävän kuluttamisen ReMall Pop-Up Mall of Triplassa 27.10.2021

ReMall Pop-Up 27.10.2021 tarjosi kestävän kuluttamisen näyteikkunan sekä tietoa kiertotalouden ratkaisuista.

ReMall Pop-Up -tapahtuma.
03.11.2021
Yritysyhteistyö

Haaste: Luoda Mall of Triplaan elämyksellinen tapahtuma, jossa kauppakeskuksen kävijät tutustuvat kestävään kuluttamiseen, kiertotalouden tuotteisiin ja palveluihin.

Tuoda yhteen kiertotalouden toimijoita, antaa heille näkyvyyttä keskeisellä kauppapaikalla sekä synnyttää uusia verkostoja.

ReMall Pop-Up on PasilaHUB -hankkeen kokeilu, jossa kiertotalouden ratkaisut ja palvelut tuodaan lähelle kuluttajaa sinne, missä he muutenkin tekevät ostoksiaan ja viettävät aikaansa. Kokeilussa kehitetään verkostoituneita kiertotalouden palveluratkaisuja sekä kerätään asiakasymmärrystä tulevaisuuden kaupunki- ja elämyskeskuksesta, jossa kiertotaloudella on merkittävä rooli. PasilaHUB -hanketta rahoittaa Helsingin kaupungin innovaatiorahasto ja sitä koordinoi Haaga-Helia ammattikorkeakoulu.

Toteutus

Tapahtumassa kävijät pääsivät nauttimaan hävikkikeittiön herkkuja elävän musiikin saattelemana, tutustumaan kiertotalouden vaatetrendeihin Helsingin kuvataidelukion valokuvanäyttelyssä ja kokeilemaan vaatteiden paikkausta sashiko-kirjonnalla. Kävijät saivat selvittää, mitä materiaalia heidän vaatteensa oikeasti ovat, testata kiertotalouden tietämystään sekä jakaa tyylinsä tarinan kuvauspisteessä. Tilaisuudessa puhuneet asiantuntijat nostivat esille tärkeitä teemoja, kuten vaatteiden vastuullinen kuluttaminen, kestävä tekstiilituotanto sekä tekstiilikierrätyksen mahdollisuudet.

Tulokset

Tapahtuma tavoitti lähemmäs tuhat kävijää.

Sosiaalisen median kautta ReMall Pop-Up saavutti laajan yleisön Haaga-Helian ja Mall of Triplan sekä näytteilleasettajien kanavissa.

Kävijäkyselyn mukaan tapahtumassa vierailleet toivovat lisää kiertotalouden palveluita Mall of Triplaan, kuten hävikkiruokakauppaa, vaatelainaamoa, vaatteiden korjauspalvelua ja urheiluvälineiden ja työkalujen lainaamoa.

Tapahtumatuotannon opiskelijaryhmä sai tapahtumaprojektissa käytännön oppia some-markkinoinnista, elämystuotannosta, tapahtumatuotannon prosessista, asiakasvirran ja pohjapiirustuksen suunnittelusta, asiakaspalvelusta ja myynnistä sekä tapahtuman logistiikasta.

Lopputulos: Kiertotalouden sanoma saavutti laajan yleisön uudenlaisessa kohtaamisympäristössä. Kiertotaloustoimijat tutustuivat toisiinsa, saivat lisää näkyvyyttä, ja verkostoituvat keskenään.

Lue lisää LAB8:n tapahtumatuotannosta