

Hyötypelit ovat merkittävä pelialan kasvun moottori. Hyötypeliosaamisen kehittämisessä tarvitaan laaja-alaista pelialan, liiketalouden sekä taide- ja kulttuurialan yhteistyötä
Hankkeessa laajennetaan ammattikorkeakoulujen tarjoamaa pelikoulutusta viihdepeleistä hyötypeleihin. Lisäksi siinä kehitetään uudenlainen opintopolku hyötypeleistä kiinnostuneille sekä toimintamalli, jossa opiskelijat kehittävät yrityksille hyötypeleihin liittyviä ratkaisuja projektitöinä.
Hankkeen tavoitteita ovat:
- Yhdistää pelialan, liiketoiminnan ja palvelumuotoilun osaaminen malliksi, jonka avulla voidaan opettaa ja mentoroida hyötypelien kehittämistä.
- Luoda pelialalle uutta liiketoimintaa sekä uusia työ- ja harjoittelupaikkoja hyötypelien kehittäjille.
- Kehittää yritysten liiketoimintaa hyötypelien ja pelillistettyjen projektien avulla.
Hankkeessa pilotoidaan Tampereen ammattikorkeakoulun kanssa toimintamalli hyötypelien kehittämiseksi sekä toteutetaan monialaisissa opiskelijatiimeissä hyötypeliprojekteja TAMKin Hyvinvointi- ja terveysteknologian osaamisyksikön tarpeisiin.
Luo HyPe - Luovaa osaamista hyötypeleistä
Kesto: 01.03.2021-31.05.2022
Koordinaattori: Johanna Mäkeläinen, Haaga-Helia
Kumppanit: Haaga-Helia, Tampereen ammattikorkeakoulu (TAMK)
Rahoittaja: Euroopan Sosiaalirahasto (ESR) Kestävää kasvua ja työtä 2014–2020 -ohjelma
