

Future Touchless Shop -hankkeen tavoitteena on kehittää kivijalkakaupalle uusia terveysturvallisia ja elämyksellisiä konsepteja, joilla parannetaan kivijalkakaupan houkuttelevuutta ja kilpailukykyä.
Hankkeen toimenpiteitä ovat:
- tiedon kerääminen ja mallinnus,
- uusien ideoiden kehittäminen (Hackathon, kohderyhmänä Z-sukupolvi),
- osallistuvien yritysten vetovoiman ja asiakaspolun analyysit,
- uusien teknologioiden sovellukset (esim. VR-shopping) ja prototyyppien rakentaminen.
Hanke tuottaa uusia toimintamalleja, teknologioita ja osaamista erityisesti Uudellamaalla sijaitsevien kivijalkakauppojen kehityksen tueksi. Hankkeessa syntyy tuloksena 3-5 pilotoitua elämyksellistä konseptia kivijalkakauppojen liiketoiminnan kehittämiseksi, touchless shop -ratkaisuja sekä yleisesti hyödynnettävissä oleva koulutuspaketti Future Touchless Shop -ratkaisuista. Hanke kokoaa yhteen niin korkeakoulujen osaajia kuin kaupan- ja teknologia-alan yrityksiä, joiden kattavia sidosryhmiä ja kanavia hyödyntäen tuloksia ja kokemuksia saadaan levitettyä kansallisella tasolla laajasti.
Yhteyshenkilö: Tuija Toivola
Kesto: 1.8.2021 - 31.7.2023
Kumppanit: Haaga-Helia ja Metropolia
Rahoitus: EAKR (REACT EU) Hanke rahoitetaan osana Euroopan unionin covid-19-pandemian johdosta toteuttamia toimia.
