Uutuuskirja tarjoaa välineitä myyjän ja asiakkaan vuorovaikutukseen

Asiakasvuorovaikutus on ratkaiseva osa myyntiä ja yritysten tuloksentekoa. Myyntityö vuorovaikutuksena -artikkelikokoelma tarjoaa aitojen myyntitilanteiden analyysiin ja myyjien sekä ostajien haastatteluihin pohjaavaa uusinta tietoa ja käytännön neuvoja parempaan asiakasvuorovaikutukseen. 

Myyntityö-kirja
Uutinen

Body

– Halusimme julkaista suomenkielisen myyntiä käsittelevän artikkelikokoelman, joka levittää tutkimukseen perustuvaa tietoa suomalaisen myynnin kentälle, kertovat kirjan toimittajat Jarkko Niemi ja Johanna Vuori. – Kirjamme ajatuksena on luoda myyntityöstä uudenlainen, entistä käytännöllisempi kuva.

Kirja luo monipuolisen kuvan yritysten välisestä kaupankäynnistä ja muusta vaativasta myyntityöstä. Tarkasteltavana ovat esimerkiksi alustavan luottamuksen rakentaminen, arvolupauksen yhteistuottaminen ja digiympäristöön tottuneen asiakkaan kohtaaminen. 

– Keskeistä on se, että myyntitilanne nähdään myyjän ja asiakkaan välisenä yhteistyönä. Kirjan tutkimuksissa asiakkaaseen ja myyjän ja asiakkaan yhteistoimintaan kiinnitetäänkin huomiota uudella tavalla, toimittajat painottavat.

Ymmärrys myyntityön periaatteista hyödyttää jokaista. Myyntityö vuorovaikutuksena sopii myynnin ja markkinoinnin opiskelijoille ja opettajille, myyjille, myyntijohtajille ja myynnin konsulteille sekä työelämän vuorovaikutuksesta kiinnostuneille kieli- ja sosiaalitieteilijöille. Kirja rakentaa siltaa eri tutkimusalojen edustajien sekä tutkijoiden ja käytännön myyntityötä tekevien välillä. Se myös pyrkii kasvattamaan myyntityön arvostusta. Kirjan kirjoittajat ovat myynnin, markkinoinnin ja vuorovaikutuksen tutkijoita ja opettajia.

 

Jarkko Niemi & Johanna Vuori (toim.): Myyntityö vuorovaikutuksena
294 s., Vastapaino 2021

 

Arvostelukappaleet:
mikko.jamsen@vastapaino.fi, 050 406 3906

Myyntityö vuorovaikutuksena
Ota yhteyttä
Johanna
Vuori
yliopettaja
+358 294471572
johanna.vuori@haaga-helia.fi