

Vuotuinen Haaga-Helian partnerien mainetutkimus on valmistunut. Aktiivisuus opiskelijoiden parissa korreloi jälleen kiinnostavuuden kanssa.
Haaga-Helian partner-seurantatutkimuksen vuoden 2021 tulokset on julkaistu. Jokavuotisen mainetutkimuksen tavoitteena on tarkastella Haaga-Helian yhteistyökumppaneiden kiinnostavuutta ja vetovoimaisuutta opiskelijoiden keskuudessa. Syyskuussa 2021 teetettyyn kyselyyn vastasi 350 restonomi- ja tradenomiopiskelijaa Haagan ja Pasilan kampuksilta.
Kysely tehtiin nyt neljännen kerran.
— Oppilaitosyhteistyön voidaan ajatella olevan kuin mitä tahansa sponsorointia: organisaatio käyttää resurssejaan siihen, että sen brändi tulisi tietylle kohderyhmälle houkuttelevammaksi. Ja tulokset tulevat samalla tavalla: mikä enemmän panostat, tässä tapauksessa aikaa, sitä enemmän saat vastinetta. Tämä näkyy selvästi aina näissä mainetutkimuksissa, listaa partneriyhteistyöstä vastaava asiakkuuspäällikkö Riku Korosuo Haaga-Heliasta.
Partnerien mainekyselyssä kerätään tietoa siitä, mitkä yritykset opiskelijat kokevat kiinnostavimpina, mitkä näkyvät aktiivisina kumppaneina kampuksilla ja opintojaksoilla sekä missä yrityksissä opiskelijoilla olisi halua työskennellä tulevaisuudessa. Näistä saadaan summaindeksi, joka mittaa partner-yrtysten vetovoimaa opiskelijoiden keskuudessa
— Korona näkyi tuloksissa ”En osaa sanoa” -vaihtoehdon korostumisena, varsinkin arvioitaessa yhteistyön aktiivisuutta. Tämä on varsin ymmärrettävää, sillä etäopiskelu on rajoittanut mahdollisuuksia näkyvään yhteistyöhön. Tosin osa partnereista on ollut todella tiivisti mukana ja keksinyt uusia tapoja tavoittaa opiskelijoita, kiittelee Riku Korosuo