Kiinnostavimmat partneriyritykset on taas listattu

Vuotuinen Haaga-Helian partnerien mainetutkimus on valmistunut. Aktiivisuus opiskelijoiden parissa korreloi jälleen kiinnostavuuden kanssa.

Kuvituskuva - yritysyhteistyö ja b2b
Uutinen

Body

Haaga-Helian partner-seurantatutkimuksen vuoden 2021 tulokset on julkaistu. Jokavuotisen mainetutkimuksen tavoitteena on tarkastella Haaga-Helian yhteistyökumppaneiden kiinnostavuutta ja vetovoimaisuutta opiskelijoiden keskuudessa. Syyskuussa 2021 teetettyyn kyselyyn vastasi  350 restonomi- ja tradenomiopiskelijaa Haagan ja Pasilan kampuksilta.

Kysely tehtiin nyt neljännen kerran.

— Oppilaitosyhteistyön voidaan ajatella olevan kuin mitä tahansa sponsorointia: organisaatio käyttää resurssejaan siihen, että sen brändi tulisi tietylle kohderyhmälle houkuttelevammaksi. Ja tulokset tulevat samalla tavalla: mikä enemmän panostat, tässä tapauksessa aikaa, sitä enemmän saat vastinetta. Tämä näkyy selvästi aina näissä mainetutkimuksissa, listaa partneriyhteistyöstä vastaava asiakkuuspäällikkö Riku Korosuo Haaga-Heliasta.

Korona-aika vaatinut partneriyrityksiltä luovuutta näkyvyyden kasvattamiseksi

Partnerien mainekyselyssä kerätään tietoa siitä, mitkä yritykset opiskelijat kokevat kiinnostavimpina, mitkä näkyvät aktiivisina kumppaneina kampuksilla ja opintojaksoilla sekä missä yrityksissä opiskelijoilla olisi halua työskennellä tulevaisuudessa. Näistä saadaan summaindeksi, joka mittaa partner-yrtysten vetovoimaa opiskelijoiden keskuudessa

— Korona näkyi tuloksissa ”En osaa sanoa” -vaihtoehdon korostumisena, varsinkin arvioitaessa yhteistyön aktiivisuutta. Tämä on varsin ymmärrettävää, sillä etäopiskelu on rajoittanut mahdollisuuksia näkyvään yhteistyöhön. Tosin osa partnereista on ollut todella tiivisti mukana ja keksinyt uusia tapoja tavoittaa opiskelijoita, kiittelee Riku Korosuo

Kiinnostaisiko yhteistyö oppilaitoksen kanssa?

Tutustu myös

Ota yhteyttä
Riku
Korosuo
Asiakkuuspäällikkö
+358 294471352
Riku.Korosuo@haaga-helia.fi