
DigiFoodEX-hankkeessa tuetaan elintarvikealan yritysten kasvua
Haaga-Helian koordinoima ja ELY:n rahoittama DigiFoodEX-hanke käynnistyi toukokuun alussa. Yhdeksän kuukautta kestävän hankkeen päätavoite on edistää Uudenmaan ruokatuotannon kasvua koronakriisin aikana ja sen jälkeen.

Body
Hankkeen tarkoituksena on tukea yritysten kykyä rakentaa sellaista uutta digitaalista liiketoimintaa, joka tuottaa lisäarvoa ja on kannattavaa. Tämän lisäksi hankkeessa pyritään avamaan vientimahdollisuuksia, lisäämään ja tiivistämään ruokasektorin toimijoiden yhteistyötä ja kasvattamaan alan kilpailukykyä verkostoitumisen avulla.
– Ennen koronaa elintarvikealan yritykset kävivät messuilla esittelemässä tuotteitaan. Nyt kun tuotteiden markkinointi ja myynti on olennaisesti vaikeutunut, haluamme auttaa yrityksiä löytämään digitaalisia tapoja tehdä tätä, toteaa hankkeessa asiantuntijana toimiva lehtori Pirjo Purovesi ja lisää: – Lähdimme projektiin mukaan erilaisten koronakampanjoiden sekä hyvän kumppanin innoittamana.
Käytännössä hankkeessa tarjotaan ja toteutetaan uusmaalaisille elintarvikealan yritykselle koulutuskokonaisuus, joka vahvistaa niiden digitaalisia myynti- ja vientitaitoja. Pirjon lisäksi Haaga-Heliasta on asiantuntijana mukana lehtori Tommi Turunen. Minna-Maari Harmaala on hankkeen projektipäällikkö. Tuensiirtokumppanina hankkeessa on Fennopromo.