Olet täällä

Palvelumuotoilu - Learning by doing

Palvelumuotoilu - Learning by doing

Tutustu palvelumuotoilun periaatteisiin, prosessiin ja työkaluihin kahden päivän intensiivisessä valmennuksessa. Koulutuksessa opit ymmärtämään mitä palvelumuotoilulla tarkoitetaan, millainen on palvelumuotoiluprosessi ja mitkä ovat asiakaslähtöisen kehittämisen periaatteet. Saat myös käsityksen palvelumuotoilun keskeisimmistä menetelmistä ja työkaluista sekä ymmärrät, kuinka voit hyödyntää palvelumuotoilua omassa organisaatiossasi.

Kenelle

Koulutus on tarkoitettu palvelumuotoilusta ja asiakaslähtöisestä kehittämisestä kiinnostuneille henkilöille toimialasta tai organisaation koosta riippumatta. Osallistujalla ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta tai tietoa palvelumuotoilusta.

Sisältö

Koulutuksessa käydään läpi seuraavia asioita: 

  • Asiakaslähtöinen palveluiden kehittäminen
  • Asiakasymmärryksen kartuttaminen ja analysointi
  • Palvelumuotoilun työvälineet
  • Prototyyppien kehittäminen
  • Kokeilujen toteuttaminen
  • Käyttäjäkokemuksen mallintaminen
  • Palvelun konseptointi

Koulutuksen toteutus

Koulutuksessa osallistujat oppivat kokeilemalla palvelumuotoilua käytännössä. Koulutuksen toteutustapa on toiminnallinen ja vuorovaikutteinen eli eri aihealueisiin johdatellaan alustuksilla, jonka jälkeen työskennellään ja keskustellaan tiimeissä.

Aikataulu

To 19.9.2019
08.30 – 09.00  Aamukahvi
09.00 – 12.30 Johdanto palvelumuotoiluun ja asiakasymmärryksen kerääminen

  • Mitä on palvelumuotoilu?
  • Mitä on asiakaslähtöinen palveluiden kehittäminen?
  • Palvelumuotoiluhaasteen määrittely

12.30 – 13.15 Lounas
13.15 – 16.15 Asiakasymmärrys

  • Asiakasymmärryksen kerääminen
  • Asiakasymmärryksen analysointi
  • Asiakaspersoonat

Pe 20.9.2019
08.30 – 09.00  Aamukahvi
09.00 – 12.30 Ideointi ja kokeileminen

  • Ratkaisujen ja ideoiden kehittely
  • Ideoiden valitseminen ja arvottaminen
  • Prototyyppien kehittäminen
  • Kokeilujen toteuttaminen

12.30 – 13.15 Lounas
13.15 – 15.15 Palvelun konseptointi

Konseptoinnin työkalut
Yhteenveto

Hinta

760 € + alv 24% = 942,40 €. Hinta sisältää koulutuksen, esitysmateriaalin, aamu- ja iltapäiväkahvin sekä lounaan. Koulutuspaikka on HUONE, Kamppi. 

Ilmoittautuminen

 

Kouluttajat

Kouluttajina toimivat Haaga-Helia ammattikorkeakoulun palvelumuotoilun asiantuntijat: 

Marika Alhonen, Haaga-Helian lehtori, KTM
Marika on palvelumuotoilun asiantuntija ja ollut mukana monissa palvelumuotoiluprojekteissa ja -valmennuksissa. Hän on myös sertifioitu coach ja tiimivalmentaja, joka on työskennellyt kymmenien projektitiimien kanssa ja fasilitoinut työpajoja erikokoisille ryhmille.

Sirpa Lassila, Haaga-Helian lehtori, KTM
Sirpa on kokenut palvelumuotoilun kouluttaja, joka yhdistää pedagogisen osaamisensa palvelumuotoiluun. Hän on myös kirjoittanut julkaisuja asiakaslähtöisyydestä, palveluinnovaatioista ja oppimisesta. Hän viimeistelee väitöskirjaansa University of Westminsterissä Lontoossa aiheesta palvelumuotoilu kasvuyrityksissä. Sirpan tutkimus- ja koulutusaiheita ovat palvelumuotoilu, palveluinnovaatiot ja yrittäjyys. 

Muut palvelumuotoilun koulutukset

Service Design ja tuotekehitys palvelutuotteissa (6 pv)
Palvelumuotoilua ylimmälle johtoryhmälle (2 h)
Räätälöidyt yrityskohtaiset palvelumuotoilun koulutukset

Ota yhteyttä ja kysy lisää!