Ketterä markkinoille meno (Lean go-to-market)
Oletko laajentamassa liiketoimintaasi kansainvälisille markkinoille, tai olet vastuussa viennistä ja uusista markkinoista? Ketterä markkinoille meno -kurssi tarjoaa mahdollisuuden oppia uusia taitoja ja metodeja, jotka ovat mahdollistavat menestyksekkään kansainvälisen laajentumisen asiakas- ja markkinalähtöisesti sekä kustannustehokkaasti.
Ketterä markkinoille meno -kurssin hyötyjä ovat muun muassa systemaattinen, strateginen lähestymismalli uusien markkinoiden avaamiseen ja sen avulla kohdeasiakkaiden ja -markkinoiden parempi ymmärtäminen, uusien liiketoimintamahdollisuuksien tunnistaminen ja kansainvälisen asiakaskunnan laajentaminen. Kurssilla keskitytään käytännön työkaluihin, jotka auttavat sinua navigoimaan monimutkaisilla kansainvälisillä markkinoilla menestyksekkäästi.
Koulutuksen sisältö
Koulutus sisältää kaksi 4h lähipäivää joiden välissä tehdään välitehtävä.
Koulutuksen aikana käsitellään mm. seuraavia aiheita:
1. Miksi hakea kansainvälistä kasvua?
2. Lean Startup -metodologia kansainvälisessä kontekstissa
- problem-solution fit
- product-market fit
- go-to-market fit
3. Uuden markkinan avaamisen tavoitteet
4. Uuden markkinan avaamisen vaiheet
5. Uusien markkinoiden analysointi ja kohderyhmien tunnistaminen
6. Digitaaliset kanavat uusien markkinoiden avaamisessa
7. Generatiivinen tekoäly uusien markkinoiden avaamisessa
8. Kestävän kansainvälisen liiketoiminnan rakentaminen
Kenelle
Ketterä markkinoille meno -kurssi tarjoaa erinomaisen tilaisuuden oppia ja päivittää tarvittavia taitoja ja valmiuksia menestyksekkääseen kansainväliseen laajentumiseen. Olitpa sitten pienyrittäjä, kasvuyrityksen johtaja tai kansainvälisestä liiketoiminnasta kiinnostunut ammattilainen, tämä kurssi auttaa sinua saavuttamaan tavoitteesi kansainvälisillä markkinoilla.
Kouluttaja
Tomi Rauste
Tomi Rauste on kokenut kansainvälisen liiketoiminnan johtaja, kehittäjä ja konsultti. Monipuoliset työtehtävät Euroopassa, Aasiassa, Pohjois- ja Etelä-Amerikassa ovat mahdollistaneet hänelle aidosti globaalin näkemyksen, ymmärryksen eri liiketoimintakulttuureista sekä kokemuksen useista markkinoista ja toimialoista.
Tomilla on pitkä, yli 20 vuoden kokemus suomalaisten, erikokoisten kasvuyritysten kanssa toimimisesta. Tänä aikana hänelle on muodostunut selkeä näkemys tyypillisistä haasteista, joita suomalaiset yritykset kohtaavat kansainvälisessä kasvussaan. Hän on auttanut konsulttina kymmeniä suomalaisia yrityksiä kansainvälistymisessä, tuotteiden ja palveluiden kehityshankkeissa ja erityisesti niiden viemisessä kansainvälisille markkinoille. Tomi johti 4 vuotta Business Finlandin toimintaa Pohjois- ja Etelä-Amerikassa.
Tomin laajaan työkalupakkiin kuuluu ketterä liiketoiminnan eri osa-alueiden kehittäminen - kasvustrategia, palvelu/tuotekehitys ja kansainvälisen kasvun rakentaminen lean -metodien avulla. Tomi tuntee suomalaisen innovaatioekosysteemin ja julkiset rahoituskanavat erinomaisesti.
Koulutus toteutetaan, mikäli ilmoittautuneita on tarvittava määrä. Vahvistamme koulutuksen toteutumisen viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutuksen alkua. Koulutus laskutetaan yhdessä erässä ennen koulutuksen alkua. Osallistumisen voi peruuttaa kuluitta 14 vuorokautta ennen koulutuksen alkua. Peruutuksen tapahtuessa alle 14 vuorokautta ennen koulutuksen aloitusta veloitamme 50% koulutuksen hinnasta. Mikäli koulutusta ei peruta lainkaan, veloitamme koko koulutuksen hinnan.
Ota yhteyttä
Lisätietoa koulutuksesta
Aika, paikka ja hinta
11.3 & 18.3.2025. klo. 09:00-13:00.
Koulutus toteutetaan lähikoulutuksena Haaga-Helia ammattikorkeakoulussa Pasilan kampuksella osoitteessa Ratapihantie 13, Helsinki.
490 eur + alv 25,5% =614,95 €
Viimeinen ilmoittautumispäivä on 25.2.2025
Kysy myös yrityksellesi räätälöityä toteutusta!