Annica Isacsson työskentelee tutkimusaluejohtajana Haaga-Heliassa (vastuualueena vaikuttava ammatillinen pedagogiikka). Hän on työskennellyt Haaga-Heliassa noin 10 vuotta.
Isacsson on toiminut useissaTKI-hankkeissa tutkijana tai projektipäällikkönä. Hän on julkaissut yli 30 tieteellistä tai ammatillista artikkelia sekä kirjoittaa blogitekstejä Haaga-Helian eSignalsiin.
Isacsson on toiminut Euroopan komission Horizon 2020 -ohjelman ja Kulturfondetin evaluaattorina sekä vieraillut Unescon Elinikäisen oppimisen instituutissa vanhempana tutkijana. Hän on osallistunut myös kansainvälisiin koulutuksen vientiprojekteihin mm. Tunisiassa ja Libanonissa.
Isacsson on toiminut pohjoismaisen ammattitutkimuksen ja pedagogiikan verkoston Nordyrkin puheenjohtajana sekä ammatillisen koulutuksen tutkimusseuran Ottu ry:n hallituksessa. Hän järjestänyt kansainvälisiä konferensseja (mm. Encounters 2013 ja Nordyrk 2015) sekä edistänyt pohjoismaista yhteistyötä (mm. Nordic Master).
Julkaisuja verkossa (poimintoja)
- Järvensivu, A., Isacsson, A., Raatikainen, E., Simola-Alha, N. & Heinilä, H. 2020. Organisaatiositoutuminen työurien kaaosteorian valossa. Hallinnon Tutkimus, 39(4), s. 239–254.
- Isacsson, A. et al (2021). Nuoret ja työn merkitys. Haaga-Helia eSignals Publication.
- Isacsson, A. & Raatikainen, E. (2020). Kohti emotionaalisesti kestävää työelämää. Teoksessa: Oppiva asiantuntija vai asiantuntijaksi opiskeleva - korkeakouluopiskelijoiden työelämävalmiuksien kehittäminen (toim. Mäki, K.). Haaga-Helia julkaisut 10/2020.
- Isacsson, A., Heinilä, H. (2020). Työelämän edustajien näkemykset vastavalmistuneiden tradenomien ja restonomien osaamisesta. Teoksessa Työpeda. Työelämäpedagogiikka korkeakoulutuksessa (toim. Virtanen, A., Helin, J., Tynjälä, P.). Koulutuksen tutkimuslaitos.
- Isacsson, A., Siirilä, J. (2019). Eettinen osaaminen läpäisee koko opettajuuden. Teoksessa Ammatilliseksi opettajaksi (toim. Kotila, H.). Haaga-Helian julkaisuja 10/2019.