Tulevaisuustyöpaja: Metaverse ja ChatGPT

Mitä ovat mediassa tiuhaan esiintyvät metaverse ja ChatGPT, ja miten kyiseiset tekinologiat liittyvät toisiinsa? Mikä on niiden kypsyysaste ja miten ne voi valjastaa yrityksen menestystekijöiksi?
Internet on aloittanut muutosprosessinsa kohti lohkoketju- ja web3-teknologioihin perustuvaa kolmiulotteista metaversumia. Maailman suurimmat digitaaliset alustajätit, kuten Meta, investoivat miljardeja virtuaaliympäristöjen ja -laitteiden kehittämiseen. Uuden sukupolven generatiiviset tekoälyt, kuten Chat-GPT tulevat vauhdilla osaksi yritysten arkea. Niiden ympärillä pyörivät Googlen ja Microsoftin miljardibisnekset.
Tulevaisuustyöpaja poistaa mystiikkaa trenditermien ympäriltä ja kertoo yleistajuisesti mistä niissä on kysymys, millaiset yritykset niitä kehittävät ja miten niitä voidaan hyödyntää liiketoiminnan ajureina jo tänään. Käymme havainnollisesti läpi erilaisia esimerkkejä metaversumista ja tekoälysovellusten hyödyntämisestä yrityksissä. Osallistujat pääsevät myös kokeilemaan virtuaalitodellisuuden sisältöjä ja ympäristöjä sekä generatiivisia tekoälyjä.
Alustusten ja kokeilujen lisäksi työpajassa pääsee palvelumuotoilun hengessä pohtimaan oman yrityksen mahdollisuuksia hyödyntää uusia teknologiota sekä keskustelemaan aiheista muiden osallistujien kanssa. Työpajan jälkeen osallistujilla on selkeämpi käsitys tulevaisuuden internetistä, tekoälyn mahdollisuuksista sekä digitaalisen alustatalouden kehittymisestä oman strategisen päätöksenteon tueksi.
Koulutuksen sisältö
1. Alustatalouden pelikenttä
2. Sosiaalisen median murros
3. Metaversumin rakennuspalikat
4. Generatiivinen tekoäly liiketoiminnassa
5. Esimerkkejä ja testailua
Kenelle?
Koulutus on tarkoitettu yritysjohdolle sekä digitaalisen myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun strategisten päätösten parissa työskenteleville ammattilaisille, joiden toimenkuva vaatii hyvää tulevaisuuden teknologiakentän tuntemusta sekä ymmärrystä uusien teknologioiden hyödyntämisestä yrityksen liiketoiminnassa.
Kouluttaja
Digitaalisen median ja markkinoinnin ammattilainen Johanna Mäkeläinen. Johannalla on 20 vuoden osaaminen digitaalisesta markkinoinnista ja teknologiayritysten kehittämisestä. Johanna valmentaa myös startup-yrityksiä sekä toimii pellillistämisen ja XR-teknologian asiantuntijana TKI-hankkeissa. Koulutukseltaan Johanna on M.A. Digital Media.
Yrityskohtaisissa räätälöidyissä tarjouspyynnöissä otathan yhteyttä alla olevan yhteydenottolomakkeen kautta, kiitos.
Lisätietoa koulutuksesta
Koulutus toteutetaan, mikäli ilmoittautuneita on tarvittava määrä. Vahvistamme koulutuksen toteutumisen ennen koulutuksen alkua. Koulutus laskutetaan yhdessä erässä ennen koulutuksen alkua. Osallistumisen voi peruuttaa kuluitta 14 vuorokautta ennen koulutuksen alkua. Peruutuksen tapahtuessa alle 14 vuorokautta ennen koulutuksen aloitusta veloitamme 50% koulutuksen hinnasta. Mikäli koulutusta ei peruta lainkaan, veloitamme koko koulutuksen hinnan.
Ota yhteyttä
Lisätietoa koulutuksesta
Aika, paikka ja hinta
28.2.2024 Klo. 10-17.
Koulutus pidetään Haaga-Helia ammattikorkeakoulussa, Pasilan kampuksella, osoite Ratapihantie 13, 00520 Helsinki. Koulutus toteutetaan lähikoulutuksena.
Toteutetaan lähikoulutuksena sisältäen yhden koulutuspäivän.
Koulutuksen hinta on 440 eur + alv 24%. Hinta sisältää koulutuksen, materiaalit, aamu- ja iltapäiväkahvit sekä lounaan.
Viimeinen ilmoittautumisajankohta on 23.2.2024