Olet täällä

Tiedote uusille Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon monimuoto-koulutuksessa opiskeleville

HYVÄ UUSI OPISKELIJA,

Sinut on hyväksytty Haaga-Helia ammattikorkeakoulun Haagan restonomikampuksen Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutukseen opiskelemaan Restonomi (AMK) -tutkintoa monimuotoisesti. Opintojen laajuus on 210 opintopistettä ja suoritus on ajoitettu 3,5 vuodelle. Lue huolellisesti ohjeet, jotka löytyvät UUDELLE OPISKELIJALLE -sivustolta verkkosivuillamme.

*  Ota opiskelupaikka vastaan Opintopolussa 22.7.2020 klo 15.00 mennessä

*  Ilmottaudu läsnäolevaksi Opintopolussa 22.7.2020 klo 15.00 mennessä

* Toimita koulutodistukset tallentamalla ne hakemuksellesi Opintopolussa 22.7.2020 klo 15.00 mennessä. Jos hakemukselle tallentaminen ei jostain syystä ole mahdolsita, niin lähetä koulutodistuskopiot joko kirjepostina tai sähköpostin liitetiedostona Haaga-Helian hakijapalveluihin Pasilan toimipisteseen 22.7.2020 klo 15.00 mennessä. Jos hakukelpoisuuden antava tutkintosi on vuonna 1990 tai sen jälkeen suoritettu ylioppilastutkinto, sinun ei tarvitse toimittaa kopioita.

*.Henkilöllisyys tarkastetaan opintojen alussa orientointipäivien ensimmäisenä päivänä. Opiskelijavalinta on ehdollinen, kunnes ammattikorkeakoulu on tarkistanut opiskelijavalinnan perusteena olevien tietojen oikeellisuuden.

ORIENTOINTIPÄIVÄT 26.-28.8.2020

Huom! Orientointipäivien ohjelmaan ja suoritustapaan saattaa tulla muutoksia vallitsevan koronavirustilanteen vuoksi.

Ilmoitamme muutoksista päivittämällä tarpeen tullen tätä sivua.

Opinnot aloitetaan pakollisilla Orientointipäivillä 26.-28.8.2020 oheisen: linkki ohjelman mukaan Haagan restonomikampuksella, Pajuniityntie 11, 00320 Helsinki. Päivien tarkoitus on perehdyttää uusi opiskelija mm. koulutusohjelman sisältöön, opiskelutekniikkaan sekä opinto-ohjaukseen. Päivien aikana on mahdollisuus myös aiemmin hankitun osaamisen tunnistamiseen (ensimmäiset näyttökokeet).  Jos sinulla on paljon aikaisemmin hankittua osaamista ja haluat nopeuttaa opintoja, saattaa osa opinnoistasi ajoittua toisin kuin oman ryhmäsi (RHM30) ohjelmassa. Orientointipäivillä on mahdollista tavata opinto-ohjaaja ja aloittaa henkilökohtaisen opintosuunnitelman laatiminen. Valokuvaamme kaikki uudet opiskelijat 26.8. sisäistä kuvastoamme varten.

TIETOKONE

Opiskelijalla edellytetään olevan oma tietokone käytettävissä opintojen aikana Orientointipäivistä alkaen. (BYOD = Bring your own device -käytäntö).

TUNNUKSET HAAGA-HELIAN JÄRJESTELMIIN

Tulet saamaan tunnuksesi Haaga-Helian järjestelmiin sähköpostilla (do_not_reply-osoitteesta) sekä salasanan tekstiviestinä aiemmin hakuaikana antamaasi puhelinnumeroon viimeistään 7 päivää ennen opinto-oikeuden alkamista. Huom. tarkistathan myös roskapostin, sähköposti saattaa löytyä sieltä. Sinun ei tarvitse vielä tehdä mitään kirjautuaksesi sisään. Muista kuitenkin pitää tunnus sekä salasana tallessa, sillä järjestelmiin kirjautuminen ja tutustuminen, opintojaksoille ilmoittautuminen sekä muut opintoihin liittyvät asiat käydään läpi orientointipäivillä.

OPINTO-OPAS

Tutustu Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon opinto-oppaaseen ja opintojaksokuvauksiin täällä:

SYKSYN AIKATAULUT

Koko lukuvuoden 2020-2021 monimuotojen opetustarjonta ja syksyn aikataulut on luettavissa täältä; http://www.haaga-helia.fi/fi/haagan-monimuotokoulutus-restonomi-amk?userLang=fi  Ryhmäsi tunnus on RHM30.

OSAAMISEN TUNNISTAMINEN

Osaamista tunnistetaan kahdella eri tavalla: hyväksiluku ja/tai näytöillä osoitettava osaaminen. Hyväksilukeminen tarkoittaa, että aiemmin suoritetut korkea-asteen opinnot korvaavat pakollisia opintoja tai niitä voidaan sisällyttää vapaasti valittaviin opintoihin.Hyväksiluku edellyttää todistusten esittämistä aikaisemmista opinnoista. Toisen asteen koulutukseen sisältyvät opinnot eivät oikeuta suoraan hyväksilukuun, vaan niiden kautta hankittu osaaminen tunnistetaan näytöillä (esim. näyttökoe tai työnäyttö). Sama koskee myös työssä, yrityskoulutuksessa tai harrastustoiminnassa hankittua osaamista. Vertaa siis jo oppimaasi Opinto-oppaan opintojaksokuvauksiin. Tarkemmat ohjeet näytöistä annetaan Orientointipäivillä. Näyttöjä voi antaa myös myöhemmin opintojen aikana, esim. kevään opintojaksojen osaaminen näytetään syksyn aikana erillisissä näyttöpäivissä. Jos osoitat osaamisesi  näyttönä Kirjallisessa  viestinnässä ja/tai Laskentatoimessa, niin alla ohjeet.

*   Kirjallinen viestintä; ohje osaamisen tunnistamiseen linkki

* Laskentatoimen ja excelin perusteet;  ennakkotehtävä ennen Orientointipäiviä, osaamisen tunnistamiseen linkki

Muiden syksyn opintojaksojen osaaminen osoitetaan Orientointipäivien -ohjelmassa ilmoitetulla tavalla.

SALMONELLAKOE

Opiskelija, joka on asunut/oleskellut EU-maiden ulkopuolella tai Baltian maissa (tai lomaillut alueilla), jossa tartuntavaara on olemassa, suositellaan salmonellakokeen tekemistä. On myös suotavaa, että polio-, jäykkäkouristus- ja kurkkumätä (Tet-D)- sekä MPR (tuhkarokko, vihurirokko ja sikotauti) –rokotukset ovat kunnossa.

OPIKELIJAHINTAINEN  LOUNAS

Sinulla on oikeus tutkinto-opiskelijana opiskeljahintaiseen lounaaseen Haaga-Helian kampuksilla. Maksu Haagan kampuksella pankki/luottokortilla (ei käteinen).

LISÄTIETOJA

·         Haagan opintopalvelut, Pajuniityntie 11, 00320 Helsinki, puh. 0400 230 401 (opintopalvelut.haaga@haaga-helia.fi)

·         Hakijapalvelut, Pasilan kampus, Ratapihantie 13, 00520 Helsinki,  puh. 0400 230 409 (hakijapalvelut@haaga-helia.fi)

Palvelutt toimivat vain etänä 31.7. asti. Hakijapalveluiden puhelin ja sähköposti palvelee koko kesän.

Tervetuloa opiskelemaan Haaga-Heliaan!