Service Design - asiakaslähtöinen palvelumuotoilu

Valkoinen symboli, jossa kaksi nuolta muodostaa ympyrän keltaisella taustalla.

Lead paragraph

Parhaiden palvelujen ja sykähdyttävien elämysten taustalla on asiakaslähtöinen muotoilu. Palvelumuotoilu eroaa paljonkin perinteisestä suunnittelusta: se keskittyy käyttäjien tarpeiden ymmärtämiseen osallistamisen ja kokeilemisen kautta.

Parhaiden asiakaskokemusten taustalla on asiakaslähtöinen palvelumuotoilu

Palvelumuotoilun avulla luot oikeasti merkityksellisiä asiakaskokemuksia. Sen vahvuuksia ovat syvällinen asiakasymmärrys, ideoiden nopea testaus ja iteroiva työskentelytapa. Ymmärtämällä asiakkaiden todelliset tarpeet saat aikaan kilpailuetua ja vahvoja asiakassuhteita.

100 palvelumuotoiluprojektia

Yhdessä opiskelijatiimiemme kanssa olemme auttaneet yli 100 yritystä ja organisaatiota heidän palveluidensa kehittämisessä. Olemme kerryttäneet syvällistä asiakasymmärrystä, havainnoineet, ideoineet ja testanneet uusia konsepteja sekä haastatelleet lukuisia asiakkaita ja eri alojen edustajia.

LAB8 Service Design

  • Opi palvelumuotoilua
    Haaga-Helia on kansainvälisen palvelumuotoilun kattojärjestön SDN:n akkreditoima palvelumuotoilukouluttaja.

  • Autamme sinut alkuun
    Palvelumuotoilukoulutuksen aikana tutustut palvelumuotoilun prosessiin ja työkaluihin. Opit samalla hyödyntämään palvelumuotoilun kehittämisotetta ja -työkaluja kehittämällä organisaatiosi omia palveluita.

  • Kehitämme palveluasi
    Olemme tehneet vuosien varrella monia palvelumuotoiluprojekteja erilaisille asiakkaille ja kohderyhmille.

Kerää parempaa ymmärrystä asiakkaasta

"Palvelumuotoilussa tiivistyvät asiakaslähtöisyys ja yhdessä oivaltaminen. Erilaiset työkalut auttavat keräämään tietoa ja tiivistämään ymmärrystä prosessin eri vaiheissa ja tekee oivallusten viestimisestä helpompaa.” - Marika Alhonen

Yhteystiedot
Marika
Alhonen
lehtori
+358 294471560
marika.alhonen@haaga-helia.fi

Ajankohtaista

Tutustu projekteihin