Olet täällä

Verkkosalasanan uusiminen ja/tai tunnuksen kysyminen

Verkkosalasanan uusiminen ja/tai tunnuksen kysyminen

Haaga-Helian opiskelijan verkkosalasanan uusiminen ja/tai tunnuksen kysyminen hoidetaan Suomi.fi-tunnistuksen avulla eli pankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla. Suomi.fi-tunnistus on käyttäjälle maksuton.

Salasanan uusimiseen ja/tai tunnuksen kysymiseen tarvitset Suomi.fi-tunnistuspalvelussa käytettävän tunnistusvälineen lisäksi toimivan mobiilipuhelinnumeron. Onnistuneen Suomi.fi-tunnistuksen jälkeen järjestelmän generoima uusi salasana lähetetään tekstiviestinä lomakkeella antamaasi puhelinnumeroon. Samalla lomakkeella voit kysellä käyttäjätunnustasi. Jos et saa viestiä, tiedoissasi on ilmeisesti puutteita. Siinä tapauksessa ota yhteyttä opintopalveluihin.

Mobiilitunnistautuminen toimii muuten samoin kuin pankkitunnistautuminen, mutta et tarvitse suomalaista verkkopankkitunnuksia (ensimmäisellä kerralla ne kuitenkin tarvitaan) - sen sijaan täytyy sim-kortillasi oleva mobiilivarmenne olla aktivoitu. Lisätietoja mobiilivarmenteesta.

Salasanan vaihtamisen ohje (pdf)

Jos haluat uusia salasanasi tai kysyä tunnuksesi, jatka tunnistautumiseen tästä.

Katso video miten saat uuden salasanan tekstarina tai voit kysyä tunnuksesi. Videossa ei ole ääntä.