Näkyvyys hakukoneissa SEO & SEM 30.3.22

Kuvituskuva

Löytävätkö potentiaaliset asiakkaat Googlen etusivulta oman tarjontasi vai menevätkö klikkaukset kilpailijan laariin? Yli 90 % asiakkaista aloittaa ostopolkunsa hakukoneista, joten hakukonenäkyvyys on yrityksille elinehto yhä nopeammin digitalisoituvassa toimintaympäristössä.

Näkyvyys kuntoon hakukoneissa -koulutus perehdyttää sinut hakukonenäkyvyyden kahteen eri puoleen: hakukoneoptimointiin (SEO) ja hakukonemarkkinointiin (SEM). Tehokkaasti hyödynnettynä ne voivat kasvattaa verkkosivustosi liikennettä ja muodostaa merkittävän kilpailuedun digitaalisissa kanavissa.

Koulutus antaa sinulle perusosaamisen hakukonenäkyvyyden kehittämiseksi millä tahansa toimialalla. Ensimmäinen osio perehdyttää sinut verkkosivuston hakukonenäkyvyyden optimointiin ja toinen osio hakukonemarkkinointiin Google Ads -työkaluilla. Koulutuksen myötä sinulle muodostuu kokonaiskuva hakukonenäkyvyyteen vaikuttavista tekijöistä. Lisäksi opit käyttämään hakukoneoptimoinnin ja -markkinoinnin työkaluja sekä saat käytännön vinkkejä niiden tehokkaaseen hyödyntämiseen. 

Koulutus on tarkoitettu yritysten myynnin ja markkinoinnin sekä digitaalisten kanavien parissa työskenteleville ammattilaisille, joiden toimenkuva vaatii hyvää ymmärrystä ja käytännön osaamista hakukonenäkyvyyden tehostamisesta yrityksen verkkosivustolla ja digitaalisissa sisällöissä sekä hakukonemarkkinoinnin mahdollisuuksista osana yrityksen digitaalista markkinointia.

Koulutuksen sisältö

Osa 1 aamupäivällä: SEO 

  • Mitä on hakukoneoptimointi?
  • Hakukoneoptimoinnin työprosessi
  • Avainsanojen määrittäminen 
  • Sivuston tekninen optimointi
  • Verkkosisältöjen optimointi
  • Linkkien optimointi 
  • Tehokäyttäjän työkalut ja vinkit 

Osa 2 iltapäivällä SEM 

  • Mitä on hakukonemarkkinointi?
  • Hakukonemarkkinoinnin työprosessi
  • Google Ads -työkalujen käyttöönotto
  • Google Ads -hakukampanjan luominen
  • Google Ads -kampanjan hinnoittelu
  • Google Ads -kampanjan seuranta
  • Tehokäyttäjän vinkit ja työkalut

Koulutus toteutetaan, mikäli ilmoittautuneita on tarvittava määrä. Vahvistamme koulutuksen toteutumisen viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutuksen alkua. Koulutus laskutetaan yhdessä erässä ennen koulutuksen alkua. Osallistumisen voi peruuttaa kuluitta 14 vuorokautta ennen koulutuksen alkua. Peruutuksen tapahtuessa alle 14 vuorokautta ennen koulutuksen aloitusta veloitamme 50% koulutuksen hinnasta. Mikäli koulutusta ei peruta lainkaan, veloitamme koko koulutuksen hinnan.

Kouluttaja

Johanna Mäkeläinen (MA Digital Media) on digitaalisen markkinoinnin ammattilainen, jolla on yli 20 vuoden kokemus digitaalisen median parista. Markkinoinnin lehtorin roolin lisäksi Johanna osallistuu TKI-hankkeisiin sekä valmentaa startup-yrityksiä. Hän on vetänyt lukuisia digi- ja some-koulutuksia käytännönläheisellä tyylillään. Johannalla on runsaasti kokemusta myös etäkoulutuksista.

Ota yhteyttä ja kysy lisää

Lisätietoa koulutuksesta

Yhden päivän mittainen koulutus toteutetaan lähikoulutuksena.

Aika ja paikka: 30.3.2022 klo 9-16, Haaga-Helian Pasilan kampus, Ratapihantie 13, 00520 Helsinki

Hinta: 345 € + alv 24% = 427,80 €. Koulutus sisältää opetuksen, materiaalin, tarjoilut (aamu- ja iltapäiväkahvi ja lounas), ohjauksen ja palautteet.