Olet täällä

Myynnin ja markkinoinnin digiosaaja

Myynnin ja markkinoinnin digiosaaja

Haussa uusi ura digimarkkinoinnin ja -myynnin parissa?

Opit käytännön työskentelyn kautta parhaiden ammattilaisten ohjauksessa digitaalisuudesta laaja-alaisesti. Koulutusmoduulit sisältävät kokonaisuuksia liittyen digitaalisiin aihealueisiin kuten strateginen muutosjohtaminen, digitaalisuus palveluliiketoiminnassa, asiakaslähtöiset kehittämismenetelmät ja verkkokaupan menestyksen kulmakivet. Lisäksi suoritat osana koulutusta HubSpot, Google Ads ja Google Analytics -sertifikaatit.

KEHITÄ DIGIOSAAMISTASI

Koulutus on suunnattu jo työelämässä toimineille toisen asteen tutkinnon (yo, merkonomi tms.) omaaville henkilöille, jotka toimivat nyt tai haluavat tulevaisuudessa toimia verkkokaupan ja verkossa myymisen tai digitaalisen liiketoiminnan kehittämisen parissa. Tavoitteena on tukea oppimista ja osaamista sekä tarjota työkaluja liittyen verkkomyynnin kasvattamiseen.

KOULUTUS HYVÄKSYTÄÄN MYÖS OSANA AMK-TUTKINTOA

Kokonaisuus on 60 opintopisteen alemman korkeakoulututkinnon tasoinen modulaarinen yhden vuoden kestävä koulutuskokonaisuus, joka tukee laajasti niin yritysten kuin julkishallinnonkin tarvetta kehittää digitaalista liiketalousosaamista (kuten asiakkuuksien hallintaa, viestintää, asiakaspalvelua, verkkokauppaa ja myyntiä). Yksi opintopiste vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä.

Koulutuksessa suoritettuja opintopisteitä voi anoa hyväksyttäväksi esimerkiksi tradenomitutkintoon.

AIKATAULU

Koulutus järjestetään 13.9.2019 - 31.5.2020 välisenä aikana ja sisältää 60 opintopisteen laajuisen kokonaisuuden, johon sisältyy muutamia lähityöskentelypäiviä ( n. 1 per kk) sekä etätyönä tehtäviä harjoituksia. Suurin osa opinnoista muodostuu verkkokursseista.

Koulutus on Haaga-Helia ammattikorkeakoulun, Metropolia Ammattikorkeakoulun ja Laurea-ammattikorkeakoulun yhteistoteutus. Koulutuksen koordinoinnista vastaa Haaga-Helia ammattikorkeakoulu.

Lähipäivät järjestetään Haaga-Helian Pasilan kampuksella, Ratapihantie 13, 00520 Helsinki.

SISÄLTÖ

Koulutus muodostuu 12 moduulista, joissa käsitellään digitaalisen ympäristön strategista muutosjohtamista, digitaalisuutta palveluliiketoiminnassa, käydään läpi asiakaslähtöisiä kehittämismenetelmiä, verkkokaupan menestyksen kulmakiviä sekä verkkomarkkinoinnin ja myynnin ratkaisuja ja työkaluja.

  • Palvelumuotoilu, 5 op
  • Asiakaspalvelu ja lisämyynti digikanavissa, 5 op
  • Asiakashankinta digitaalisissa kanavissa 5 op
  • Markkinointiviestinnän työkalut 5 op
  • Verkkokauppa 5 op
  • Growth Hacking 5 op
  • Sisältömarkkinointistrategia 5 op
  • Somen työkalut, sisällöt ja analytiikka 5 op
  • Toiminnanohjausjärjestelmät 5 op
  • Markkinoinnin automaatio 5 op
  • Markkinointitutkimus 5 op
  • Markkinoinnin analytiikka 5 op

Koulutuskokonaisuudessa on myös mahdollisuus toteuttaa myynnin ja markkinoinnin keskeisiä työkalusertifikaatteja, jotka helpottavat työllistymistä (esim. Google Ads, Google Analytics ja HubSpotin sertifikaatit).

KOULUTTAJAT

Kurssin vetäjinä toimivat digitaalisen liiketoiminnan ja verkkokaupan kokemusta omaavat huippuohjaajat:

  • Jarmo Harmonen, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Tiina Koskelainen, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Johanna Mäkeläinen, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Mikko Rekola, Woolman Oy
  • Pirjo Elo, Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Pia Hellman, Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Eva Forssén, Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Kari Halme, Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Annukka Jussila, Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Eija Lipasti, Laurea-ammattikorkeakoulu

HAKEMINEN

Koulutukseen mahtuu mukaan 45 opiskelijaa. Kaikki opiskelijat kirjataan Haaga-Helian opiskelijoiksi.

Koulutus on täysin opetus- ja kulttuuriministeriön tukemaa, eli opiskelijalle ilmaista.

Koulutuksen suorittaminen edellyttää kannettavaa tietokonetta sekä toimivaa verkkoyhteyttä, sillä koulutus perustuu digitaalisiin sisältöihin.

HAKUAIKA PÄÄTTYI 12.5.2019. KIITOS HAKIJOILLE!

Hakijat pisteytetään sekä työkokemuksen, että koulumenestyksen perusteella.

  • Koulumenestys perustuu toisen asteen (keskiasteen) tutkintotodistuksen arvosanoihin. Toisen asteen tutkintoihin luetaan lukio, ammattikoulutus, ammatillinen aikuiskoulutus sekä kaksoistutkinnot. Koulumenestyksestä voi saada enintään 60 pistettä.
  • Työkokemuspisteitä laskettaessa otetaan huomioon vain 18-vuotiaana tai sen jälkeen hankittu myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun työkokemus, joka on kertynyt viimeistään 12.5.2019. Kaksi kuukautta yleistä (ei tarvitse olla alakohtaista) työkokemusta tuottaa yhden pisteen. Työkokemuksesta voi saada enintään 60 pistettä.

Lue lisää hakijoiden pisteytyksestä.

Kaikille hakijoille ilmoitetaan valinnasta viimeistään 24.5.2019 sähköpostilla. Valittujen tulee ottaa opiskelupaikka sitovasti vastaan viimeistään 3.6.2019.

Ensimmäinen lähiopetuspäivä on perjantaina 13.9.2019 Haaga-Heliassa Pasilassa.

Lisätietoa koulutuksesta: Tuuli Itkonen, tuuli.itkonen(at)haaga-helia.fi