Olet täällä

Big Data – Big Business

Big Data – Big Business

BIG DATA – BIG BUSINESS -hankkeen tavoitteena on tuottaa uutta akateemista ja käytännöllistä tietoa big datan hyödyntämisestä uuden liiketoiminnan luomisessa. Hanke yhdistää datakeskeisen ja liiketoiminnallisen näkökulman big datan hyödyntämiseen.

Hankkeen monitieteinen tutkijatiimi koostuu big datan, markkinoinnin ja innovaatioiden tutkijoista sekä eri alojen yritysten edustajista. Hankkeessa käytetään laadullisia, määrällisiä, kokeellisia ja osallistavia tutkimusmenetelmiä edistämään suomalaisten B2B-yritysten osaamisia ja kansainvälistä kilpailukykyä.

Hyödyt

BIG-hanke edistää suomalaisten yritysten kykyä tunnistaa big dataan pohjautuvia paikallisia ja kansainvälisiä liiketoimintamahdollisuuksia.

Hyödyntäjät

Hankkeen tulosten avulla yritykset tunnistavat paremmin uudet big dataan pohjautuvat liiketoimintamahdollisuudet kehitettäessä ja laajennettaessa palveluita globaaleille markkinoille.

 

Tekes-logo          Big-logo

Hankkeen virallinen nimi: Big Data – Big Business

Kesto: 1.1.2017 – 31-12.2019

Projektipäällikkö Haaga-Heliassa: Ari Alamäki

Kumppanit: VTT/ Tampere, Itä-Suomen yliopisto, Abloy/ Joensuu, Terveystalo/ Helsinki, Vexve/ Sastamala, Roger Studio/ Helsinki, HeadAI/ Pori, Vlerick Business School/ Belgia ja Reutlingen University/ Saksa.

Rahoittaja: Tekes