Haaga-Helian Luova toimisto Krea ja Hatsolo rohkaisevat nuoria kevytyrittäjiksi Eka Keikka -kampanjalla

Haaga-Helia avaa nuorille ovia työelämään ketterällä tavalla, kun Eka Keikka -yrittäjyyskampanja ampaisee liikkeelle. Haussa on ma 29.3.–ke 31.3. viisi työkeikkaa, joissa pääsee tekemään kevytyrittäjänä töitä sarjayrittäjä Hatsolon kanssa yhden päivän ajan. 

Tatuoituja kampanjakasvoja ja haistattelua – saako korkeakoulumarkkinointi olla rohkeaa?
Uutinen

Body

Eka Keikka -yrittäjyyskampanja on Hatsolon ja Haaga-Helian markkinoinnin opiskelijoiden Luova toimisto Krean kaupallinen yhteistyö, jossa rohkaistaan nuoria kokeilemaan kevytyrittäjyyttä. 

Nuoret saavat hakea Hatsolon työkeikkoja Instagramissa

Eka Keikka -kampanjassa Johannes Hattunen eli Hatsolo pestaa avukseen viisi keikkalaista yhdeksi päiväksi. Keikkalainen työskentelee Hatsolon stylistinä, somettajana, TikTok-valmentajana, autonkuljettajana tai somistajana. Kunkin työkeikan sisältö ja aikataulu sovitaan joustavasti. Keikkalaiset laskuttavat päivästään 100 euron palkkion kevytyrittäjinä.

Työkeikkoja voi hakea Hatsolon Instagramissa @hatsolo kolmen päivän ajan 29.-31.3. Hatsolo muistuttaa, että keikat ovat aidosti avoinna kaikille. Kevytyrittäjän täytyy olla yli 15-vuotias, mutta yläikärajaa ei ole. 

– Vaikeinakin aikoina töitä on ja työtehtäviä voi luoda, jos vain on oikea asenne. Haluan tarjota viidelle huipputyypille mahdollisuuden näyttää omat taitonsa, Hatsolo sanoo.

Eka keikka voi olla ensiaskel unelmatyöhön ja yrittäjyyteen

Haaga-Helian markkinoinnin ja viestinnän yliopettaja Tanja Vesala-Varttala sanoo, että Eka Keikka -yrittäjyyskampanjalla halutaan rohkaista nuoria tarttumaan tilaisuuksiin ja toteuttamaan unelmiaan.

– Nuoret, esimerkiksi omat markkinoinnin ja viestinnän opiskelijamme, ovat valtavan idearikkaita ja taitavia, mutta ensimmäistä omaa osaamista vastaavaa työpaikkaa hakiessaan monet ovat silti täynnä epäilyksiä osaamisensa riittävyydestä. Haluamme lääkitä tätä aivan turhaa epävarmuutta ja rohkaista kokeilemaan siipiään, Vesala-Varttala sanoo.

Tanssitaiturina, puhujana, kirjailijana ja hyvinvointivalmentajana tunnettu Hatsolo on Vesala-Varttalan mukaan oivallinen kumppani rohkean asenteensa ja mahtavien yrittäjyystarinoidensa ansiosta. Hatsolo on innoissaan mukana, koska haluaa kannustaa nuoria yrittäjyyteen.

– On upeaa, jos tästä kasvaa laajempi juttu, mutta tärkeintä on näyttää esimerkkiä työllistämisestä ja saada työkeikoista kaikille viidelle tyypille sellainen kokemus, joka vie eteenpäin elämässä, Hatsolo sanoo.

Hatsolo ja Luova toimisto Krean opiskelijat haluavat tukea nuorten työllistymistä

Eka Keikka -yrittäjyyskampanja on osa Haaga-Helian markkinoinnin ja viestinnän opiskelijoiden Luova toimisto Krean laajempaa vaikuttajayhteistyötä Hatsolon ja vaikuttajamarkkinointitoimisto Noord Agencyn kanssa.

Krean opiskelijat ja valmentajat ohjaavat maksullisilla yritysprojekteillaan hankittuja tuloja Eka keikka -kampanjaan, koska haluavat tukea nuorten työllistymistä ja yrittäjyyttä. Haaga-Helian markkinoinnin ja viestinnän opiskelijat ovat osallistuneet kampanjan luovaan suunnitteluun ja sisällöntuotantoon.

Hatsolo auta mua
Ota yhteyttä
Tanja
Vesala-Varttala
yliopettaja
+358 294471568
tanja.vesala-varttala@haaga-helia.fi