Asiakkaat siirtyivät keskustasta Triplaan – yli 90 % on tyytyväisiä kauppakeskukseen

Mall of Tripla sai erittäin hyvät arviot Haaga-Helian toteuttamassa kävijätutkimuksessa. Kauppakeskuksen asiakkaat ovat tyytyväisiä ostoskeskukseen ja sen palveluihin. Moni on myös muuttanut pääasiallista asiointia keskustasta Triplaan.

Asiakkaat siirtyivät keskustasta Triplaan – yli 90 % on tyytyväisiä kauppakeskukseen
Uutinen

Body

Tammikuussa 2021 Haaga-Helian toteuttamassa kyselytutkimuksessa selvitettiin Triplan asiakkaiden kokemuksia ostoskeskuksesta. Tutkimus paljastaa, että Triplan asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä ostoskeskukseen ja sen palveluihin. Jopa 90 % vastanneista antoi Triplan yleisarvosanaksi hyvä tai erittäin hyvä. Tätä myönteistä tulosta tukee myös T-Median helmikuussa 2021 julkaisema tutkimus suomalaisista kauppakeskuksista, jossa Tripla sijoittui mainepisteissä toiseksi Kauppakeskus Myllyn jälkeen.

Triplan vetovoimaisuuden osoittaa myös se, että vastaajista 50 % oli muuttanut pääasiallista asiointia erityisesti Helsingin keskustasta Triplaan. Samalla tulokset kertovat, että Tripla toimii etenkin paikallisten asukkaiden lähikauppana. Puolet vastaajista oli saapunut ostoskeskukseen kävelymatkan päästä.

Myös Triplan valikoima sai paljon kiitosta sen asiakkailta. Tutkimuksesta selviää, että kauppakeskuksen asiakaskunnan mielestä Triplassa on monipuolisesti erilaisia liikkeitä ja palveluja. Vastaajien mukaan Triplassa on myös jonkin verran muista kauppakeskuksista poikkeavaa tarjontaa. Moni vastaajista toivoi Triplaan liikkeitä ja palveluja, joissa toteutuu tuotteiden elinkaariajattelu ja vastuullisuus ja jotka mahdollistaisivat kestävien valintojen tekemisen.

 

 

Haaga-Helian PasilaHUB-hankkeen toteuttaman kävijätutkimuksen kautta seurataan Pasilassa tapahtuvaa kuluttajakäyttäytymisen muutosta vuosittain kolmen vuoden ajan. Ensimmäinen kyselytutkimus tehtiin noin kahden viikon aikana 14.1.2021–25.1.2021. Haastateltavia tavoitettiin sekä kauppakeskus Triplassa että puhelimitse, ja yhteensä vastaajia oli 222. Korona-aika heijastuu tuloksiin, ja paikalliset kävijät nousivat kyselyssä normaalitilannetta enemmän esille.

Ota yhteyttä
Minna-Maari
Harmaala
yliopettaja
+358 294471636
minna-maari.harmaala@haaga-helia.fi