Olet täällä

Tulevaisuusfoorumi 2019 -tapahtumassa valmistauduttiin tulevaisuuteen

15.03.2019
Tulevaisuusfoorumi 2019 -tapahtumassa valmistauduttiin tulevaisuuteen

Menestyvä yritys on sellainen, joka kykenee muuntautumaan nopeasti muuttuvilla markkinoilla. Mutta miten yritykset voivat valmistautua jatkuviin muutoksiin ja tulevaisuuden trendeihin? Näihin kysymyksiin tartuttiin Haaga-Helian Tulevaisuusfoorumissa 14.3.

Vuoden 2019 Tulevaisuusfoorumi kokosi jälleen suuren joukon eri alojen asiantuntijoita Pasilaan 14.3. Tapahtuman teemana oli "Tulevaisuudenkestävä organisaatio – miten valmistautua tulevaisuuteen?".

Puheenvuoroissa selvisi muun muassa, miten jatkuviin muutoksiin ja huomisen haasteisiin valmistaudutaan Fazerilla, Accenturessa ja Vincitissa. Osallistujilla oli tilaisuuden jälkeen myös mahdollisuus tutustua ainutlaatuisiin vuorovaikutuslaboratorioihin, SalesLabiin ja eComLabiin.

Tilaisuus käynnistyi Haaga-Helian rehtori Teemu Kokon avauspuheenvuorolla.

 

Ensimmäinen vieraspuhuja oli Accenturen Innovation Lead Anna Puustell. Hän nosti puheeesaan esiin innovaatioagendan: "Innovaatioagenda on tärkein yksittäinen asia, jolla pärjätään muutoksessa. Sen avulla voidaan myös johtaa muutosta."

Toisessa puheenvuorossa Head of Fazer Lab Päivi Juolahti pohti ruoka-alan kestävyyttä: "Haluamme Fazerilla luoda iloa ja hyvinvointia, mutta tehdä se myös kestävästi." Hän painotti myös rohkeutta kokeiluihin: "Kun ihmisellä on lupa kokeilla juttuja, hän voi yltää ihan mielettömiin suorituksiin."

Vincitin CEO Teemu Uotilan puheenvuoro käsitteli työn merkityksellisyyden roolia. Uotilan mukaan teknologia tuo työhön uusia ulottuvuuksia, mikä tarkoittaa, että sille asetetaan myös uudenlaisia odotuksia. "Työtä pitää lähestyä oppimisprosessina. Se ei ole koskaan valmis, vaan aina pitää olla maailmanpyörässä mukana."

 

Haaga-Helian yliopettaja Johanna Vuori tarttui puheenvuorossaan itseohjautuviin organisaatioihin. Hän nosti esille, miten itseohjautuvan organisaation kautta voidaan saavuttaa kansainvälistä kasvua. Vuori on mukana juuri käynnistyneessä MODe-hankkeessa, jossa tutkitaan itseohjautuvia organisaatioita: "MODe tekee kiihkotonta tutkimusta kiihkeästä aiheesta."

 

Tapahtumassa julkistettiin ja palkittiin myös Suomen paras myyntiorganisaatio 2018. Voiton veti Lindström Oy, ja palkinnon ottivat vastaan Lindströmin Sales Director Merja Ilvonen ja Demand Generation Manager Helena Kujanpää.

Tilaisuuden lopuksi Haaga-Helian Head of R&D Hannu Vahtera julkisti Haaga-Helian uusimman julkaisun Paras syntyy yhdessä – luovia ratkaisuja liiketoimintaan.