Olet täällä

Sipoon uusi brändi-ilme syntyi yhteistyössä Haaga-Helian opiskelijoiden kanssa

30.01.2018
Sipoon uusi brändi-ilme syntyi yhteistyössä Haaga-Helian opiskelijoiden kanssa

Sipoon kunnan uusi brändi-ilme on syntynyt yhteistyössä kunnan ja Haaga-Helian Porvoon toimipisteen opiskelijoiden kanssa. Myynnin ja visuaalisen markkinoinnin opiskelijat loivat osana opintojaan ehdotuksia kunnan uudelle visuaaliselle identiteetille keväällä 2017. Ehdotusten taustalla oli haastattelututkimus, jossa opiskelijat haastattelivat sipoolaisia ja ulkopaikkakuntalaisia.

Ehdotuksista yksi valittiin jatkotyöstettäväksi syksyllä 2017. Tämän ehdotuksen ovat luoneet opiskelijat Matilda Isohella, Hanna Karlsson, Janina Niiranen, Fanny Ollas ja Minna Väänänen. Isohella ja Karlsson työstivät ehdotuksen valmiiksi brändikäsikirjaksi yhteistyössä Sipoon kunnan kanssa.

Uusi ilme ja sen suunnittelijat ovat keränneet jo kehuja.

Uuteen visuaaliseen ilmeeseen on pyritty löytämään elementtejä, jotka sipoolaiset tuntevat omakseen. Erityisesti korostuu luonto ja lähiruoka, jotka nousi vahvasti esiin haastattelututkimuksessa. Uusi ilme kuten logo ja slogan "Avaa aamusi metsäpolulla” otetaan käyttöön kevään 2018 aikana.