Olet täällä

Korkeakoulujen bränditutkimus 2020: Haaga-Helia yhä Suomen tunnetuin ammattikorkeakoulu

21.04.2020
Korkeakoulujen bränditutkimus 2020: Haaga-Helia yhä Suomen tunnetuin ammattikorkeakoulu

Haaga-Helia jatkaa menestyksekästä kulkuaan tunnetuimpana ammattikorkeakouluna suomalaisnuorten keskuudessa. Tämä käy ilmi Taloustutkimuksen tuoreesta Korkeakoulujen brändi 2020 -tutkimuksesta, jossa selvitettiin suomalaisten korkeakoulujen tunnettuutta, kiinnostavuutta ja erilaisia imagotekijöitä.

Nuoret pitivät Haaga-Helian vahvuuksina erityisesti houkuttelevaa sijaintia, hyvää mainetta korkeakouluna sekä tutkinnon arvostusta työmarkkinoilla. Haaga-Helia sijoittui myös kiinnostavuudessa kärkisijoille Tampereen ammattikorkeakoulun (10%), Metropolian (9%), Poliisiammattikorkeakoulun (9%) ja Turun ammattikorkeakoulun (9%) jälkeen 8 prosentilla äänistä.

Tutkimus osoittaa, että ammattikorkeakouluissa opiskelu kiinnostaa suomalaisnuoria: lähes kuusi kymmenestä kyselyyn vastanneesta nuoresta oli kiinnostunut ammattikorkeakouluopinnoista.

Korkeakoulujen bränditutkimus on Taloustutkimuksen vuosittain toteuttama kyselytutkimus. Tutkimus toteutettiin helmi-maaliskuussa 2020 ja siihen vastasi noin 3000 alle 30-vuotiasta suomalaista.