Olet täällä

Hospitality Insiders Club – verkostoitumista hyvässä seurassa

11.09.2020
Hospitality Insiders Club – verkostoitumista hyvässä seurassa

Oletko nähnyt missä matkustamohenkilökunta yöpyy Finnairin uudessa A350-lentokoneessa? Oletko ollut testaamassa ravintola Palacen uutta 12 ruokalajin menua? Oletko ollut ravintola Yes, Yes, Yesin kestittävänä ennen ravintolan avaamista? Oletko tähyillyt maisemia Tallink Megastarin komentosillalta? Muun muassa näihin kysymyksiin Hospitality Insiders Clubilaiset vastaavat: ”Kyllä!”

Jokaisella tapaamiskerralla on tarjolla myös tuhti tietopaketti sen hetkisestä ajankohtaisesta aiheesta, esimerkiksi luento kansainvälisestä ravintola- ja majoitusalan raportointijärjestelmästä, Suomen ruokamatkailun tilannekatsaus, luento sosiaalisista tunteista HR-konteksteissa tai sukellus virtuaalitodellisuuteen.

Miten kaikki alkoi?

Haaga-Helia ammattikorkeakoulun kaupallisen toiminnan silloinen myyntipäällikkö Elisa Aunola ja klubin isäntä, lehtori Pekka Lampi saivat keväällä 2012 Haagan kampuksen kaupallisen toiminnan kehitysryhmältä tehtäväkseen ideoida klubitoimintaa hotelli-, ravintola- ja matkailualan päällikkötasolle. Työn tuloksena perustettiin vuonna 2013 Hospitality Insiders Club. Päämääränä oli luoda klubi, jonka jäseniä sitouttaisi toimintaan jatkuvan tapahtumasarjan luoma mielenkiinto, joka heräisi verkostoitumisesta, avoimesta kokemusten vaihdosta ja välittömästä kanssakäymisestä.

Toiminta lähti hyvin käyntiin ja useita alkuperäisjäseniä on edelleen toiminnassa mukana. Sittemmin toimiala on laajentunut innostavaksi palvelualan ammattilaisten verkostoksi. Jäsenet ovat kiittäneet toimintaa siitä, että kohteiksi on valikoituneet ajankohtaiset ja mielenkiintoiset kohteet mieleenpainuvine ja opettavine alustuksineen. Vuorovaikutus muiden jäsenten kanssa on hedelmällistä ja voi sanoa, että ryhmästä on tullut hyviä ystäviä vuosien varrella.

Tapaamisia neljä kertaa vuodessa

Hospitality Insiders Clubin toiminta rakentuu neljä kertaa vuodessa järjestettävien tapahtumien ympärille. Tilaisuudet järjestetään kiinnostavissa sen hetken ajankohtaisissa alan yrityksissä. Tilaisuudet ovat vapaamuotoisia ja ne koostuvat kolmesta osiosta:

1)           Klubijäsenten keskinäinen verkostoituminen
2)           toimialan ajankohtaiseen aiheeseen liittyvä alustus
3)           tutustuminen mielenkiintoiseen yritykseen talon isännän/emännän johdolla

Klubin tavoite on, että järjestettävät tapaamiset tarjoavat klubin jäsenille tilaisuuden keskustella toimialamme ajankohtaisista aiheista ja tarkastella alan toimijoiden ratkaisumalleja ja parhaita käytänteitä. Jäsenet saavat mahdollisuuden löytää uusia ideoita omien töidensä ja yritystensä kehittämiseksi, ja yritysten liiketoimintamallien tarkastelun lisäksi he pääsevät ”kurkistamaan niiden kulissien taakse”.

Jäsenet – kuin yhtä suurta perhettä

Klubin jäsenmäärä syksyllä 2020 on 18 henkilöä. Monet alkuperäisjäsenet ovat valikoituneet Haaga-Helian alumneille suunnatun markkinoinnin kautta, mutta kuitenkin useat ovat liittyneet jäseniksi toimivien jäsenten suositusten perusteella. Klubin jäsenet edustavat pääasiassa vieraanvaraisuusalan päällikkötasoa, mutta myös muilta toimialoilta on jäseniä mukana.

Liity muiden palvelualan ammattilaisten tavoin jäseneksi ja olet ensimmäisten joukossa kuulemassa alan uudet tuulet!

Lisätietoa ja ilmoittautuminen täältä