Olet täällä

Palveluperiaatteemme

Palveluperiaatteemme
  1. Asiakas on tervetullut kirjastoon! Kirjastoon saapuva asiakas huomioidaan tervehtimällä.
     
  2. Ajattelemme asiakkaistamme ja työtovereistamme positiivisesti.
     
  3. Palvelumme ja toimintamme perustuvat kirjaston ajantasaisiin käyttösääntöihin ja yhteisesti sovittuihin toimintamalleihin. Arvostamme yhdessä tekemistä.
     
  4. Palvelemme asiakkaamme ammattitaitoisesti, sujuvasti ja tasalaatuisesti.
     
  5. Palveluasenteestamme välittyy ystävällisyys ja auttamisenhalu myös kiireen keskellä.
     
  6. Viestimme asiakkaalle ymmärrettävästi ja selkeästi.
     
  7. Palvelemme asiakkaitamme tasa-arvoisesti, asiakkaan yksilölliset tarpeet ymmärtäen.
     
  8. Tuemme asiakkaidemme omatoimisuutta.
     
  9. Tarjoamme asiakkaillemme siistit ja toimivat työtilat sekä nykyaikaiset työvälineet. Huolehdimme aktiivisesti työrauhan säilymisestä tiloissamme.
     
  10. Kuuntelemme asiakkaitamme ja keräämme aktiivisesti palautetta. Palautteet huomioidaan kirjaston toimintaa kehitettäessä.
     
  11. Kirjastossa paikan päällä asioiva asiakas palvellaan ensisijaisesti.
     
  12. Sähköpostiviesteihin vastataan mahdollisimman pian, viim. 24 tunnin sisällä kirjaston aukioloaikana.
     
  13. Emme jätä asiakasta ongelmansa kanssa yksin, vaan ohjaamme hänet tarvittaessa eteenpäin.