Olet täällä

Palvelumuotoilun koulutus

Palvelumuotoilun koulutus

Palvelumuotoilun avulla innovoidaan täysin uusia palveluita, kehitetään asiakaskokemusta ja luodaan strategioita. Asiakaslähtöisyyden ja innovatiivisuuden merkitys palveluyritysten tuotekehityksessä on keskeisen tärkeää ja se kasvaa muuttuvassa toimintaympäristössä edelleen. Asiakasymmärrykseen ja käyttäjäkokemukseen perehtyminen antaa uudenlaista osaamista palveluliiketoiminnan kehittämiseen.

Opi palvelumuotoilun perusteet

Opi palvelujen ja asiakaskokemusten kehittämistä syventävässä Service Design -koulutuksessa. Palvelumuotoilu on palvelujen ja asiakaskokemusten kehittämistä, jossa korostuu palvelutapahtuman kokeminen yksilön näkökulmasta. Palvelumuotoilu perustuu luovan ja analyyttisen ajattelun yhdistävään sekä käyttäjiä osallistavaan suunnitteluprosessiin, jonka lopputulos parantaa palvelun laatua ja tuo organisatorista lisäarvoa.

Koulutuksen tavoite

Tutustu palvelumuotoilun periaatteisiin ja työkaluihin yhden päivän intensiivisessä valmennuksessa. Koulutuksessa opit ymmärtämään mitä palvelumuotoilulla tarkoitetaan, millainen on palvelumuotoiluprosessi ja mitkä ovat asiakaslähtöisen kehittämisen periaatteet.

Saat myös käsityksen palvelumuotoilun keskeisimmistä menetelmistä ja työkaluista sekä ymmärrät, kuinka palvelumuotoilua voi hyödyntää omassa organisaatiossa.

Kenelle

Koulutus on tarkoitettu palvleumuotoilusta ja asiakaslähtöisestä kehittämisestä kiinnostuneille henkilöille toimialasta tai organisaation koosta riippumatta.

Osallistujalla ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta tai tietoa palvelumuotoilusta.

Koulutuksen toteutus

Koulutuksen toteutustapa on toiminnallinen ja vuorovaikutteinen eli eri aihealueisiin johdatellaan alustuksilla, jonka jälkeen työskennellään ja keskustellaan tiimeissä. Koulutuksen kesto on 1 pv.

Sisältö

  • Asiakaslähtöinen palveluiden kehittäminen
  • Asiakasymmärryksen kerääminen
  • Palvelumuotoilun työvälineet
  • Prototyyppien kehittäminen
  • Käyttäjäkokemuksen mallintaminen

Ajankohta ja ilmoittautuminen

Syksy 2018 tarjonta:
29.11. (9-17), Haaga-Helia Pasilan kampus, 2202 2 krs.

Kevät 2019 tarjonta:

24.1. (9-17), Haaga-Helia Pasilan kampus, 1219 1. krs

Maaliskuu (toteutuspäivä vahvistetaan vuoden 2018 loppuun mennessä)

Hinta

Yhden päivän koulutuksen hinta on 460 € / henkilö (+ alv 24 %). Arvonlisäverollinen hinta on 570,40 € / henkilö.
Hinta sisältää opetuksen, luentomateriaalin, aamu- ja iltapäiväkahvin ja lounaan lähiopetuspäivänä sekä todistuksen.

Koulutus laskutetaan yhdessä erässä ennen koulutuksen alkua. Osallistumisen voi peruuttaa kuluitta 14 vuorokautta ennen koulutuksen alkua. Peruutuksen tapahtuessa alle 14 vuorokautta ennen koulutuksen aloitusta veloitamme 50% koulutuksen hinnasta. Mikäli koulutusta ei peruuteta, veloitamme kouluksen koko hinnan. Koulutus toteutetaan mikäli osallistujia on vähintään kahdeksan.

Kouluttaja

Marika Alhonen, Haaga-Helian lehtori
Marika on palvelumuotoilun asiantuntija ja ollut mukana monissa palvelumuotoiluprojekteissa ja -valmennuksissa. Hän on myös sertifioitu coach ja tiimivalmentaja, joka on työskennellyt kymmenien projektitiimien kanssa ja fasilitoinut työpajoja erikokoisille ryhmille.

Muut palvelumuotoilun koulutukset

Service Design ja tuotekehitys palvelutuotteissa (6 pv)
Palvelumuotoilua ylimmälle johtoryhmälle (2 h)
Räätälöidyt yrityskohtaiset palvelumuotoilun koulutukset

Osallistujien antamaa palautetta kurssista:

  • Parasta päivässä olivat käytännön harjoitukset ja työkalut.
  • Erittäin innostava opettaja!
  • Menetelmien käyttäminen ja harjoittelu olivat konkreettisia hyötyjä.
  • Konkreettisuus. Oli kiva päästä tekemään ja kokeilemaan itse oikeilla esimerkeillä.
  • Huippuhyvä tieto asiasta, sai kaipaamaan jopa pidempää koulutusta aiheeseen. Synnytti halun saada lisää tietoa.

Ota yhteyttä ja kysy lisää!