Olet täällä

MOPPA – Motivation och självreglering på inlärningsplatta med hjälp av inlärningsanalytik

MOPPA – Motivation och självreglering på inlärningsplatta med hjälp av inlärningsanalytik

 

Moppa-hankkeessa tutkitaan ja kehitetään oppimisen analytiikkaa sekä tarkastellaan oppimisanalytiikan tarjoamaa tukea ja hyötyä oppimisprosessille erityisesti opiskelijan näkökulmasta.

Tavoitteet:

  • tutkia, miten verkko-oppimisympäristössä tuetaan opiskelijoiden motivaatiota ja itsesäätelytaitoja oppimisen analytiikan avulla
  • tutkia oppimisen laatua, vaikuttavuutta ja osaamisen kehittymistä monimuotoisessa verkko-oppimisympäristössä

Moppa-hanke hyödyntää menetelmällisesti toimintatutkimusta, ja pyrkii mm. osallistavalla havainnoinnilla sekä datan avulla tutkimaan oppijan oppimista. Hanke kohdennetaan toisen asteen opiskelijoihin sekä korkeakouluopiskelijoihin.

Tuloksia levitetään  korkeakoulukentällä, ja niiden tarkoitus on palvella työelämää tarjoamalla mm. käytännön ohjeita ja malleja osaamisen kehittämisen ammattilaisille. Hankkeen tulokset auttavat myös kehittämään sähköisiä oppimisympäristöratkaisuja ja erilaisia verkko-oppimisen tuen muotoja.

 

Hankkeen nimi: Motivation och självreglering på inlärningsplatta med hjälp av inlärningsanalytik (Moppa)
Koordinaattori: Haaga-Helia Ammatillinen opettajakorkeakoulu
Projektipäällikkö: Tuija Alasalmi
Kesto: 01.04.2020–31.08.2021
Kumppanit: Yrkesinstitutet Prakticum, Axxell
Rahoittaja: Svenska Kulturfonden