Ensisijaiset välilehdet

Olet täällä

Palvelumuotoilu – Learning by doing

Palvelumuotoilu – Learning by doing

Haluatko oppia kehittämään palveluita asiakaslähtöisesti? Kiinnostaako palvelumuotoilun hyödyntäminen organisaationne kehittämisprojektissa?

Service Design, palvelumuotoilu, on palveluiden innovointia, kehittämistä ja suunnittelua muotoilun menetelmin. Se hyödyntää käyttäjälähtöisen tutkimuksen työvälineitä: käyttäjäkokemuksen ja käytettävyyden tutkimus, käyttäjäkokemuksen mallintaminen ja visioiva tuotekonseptointi uusien palvelujen tuotteistamisessa.

Asiakaslähtöisyyden ja innovatiivisuuden merkitys palveluyritysten tuotekehityksessä on keskeisen tärkeää ja se kasvaa muuttuvassa toimintaympäristössä edelleen. Asiakasymmärrykseen ja käyttäjäkokemukseen perehtyminen antaa uudenlaista osaamista palveluliiketoiminnan kehittämiseen.

Osallistu koulutukseen, jonka aikana opit hyödyntämään palvelumuotoilun työkaluja ja kehittämään palveluliiketoiminnan eri osa-alueita. Voit halutessasi tarjota oman organisaatiosi kehittämistarvetta palvelumuotoiluprojektiksi, jolloin saat kehittämistyöhön avuksi joukon aikuisia ammattilaisia.

Koulutuksen sisältö

Koulutuksessa syvennytään seuraaviin palvelutuotteiden ja -konseptien kehittämisen menetelmiin:

  • asiakaslähtöinen palveluiden kehittäminen
  • asiakasymmärryksen kartuttaminen ja analysointi
  • palvelumuotoilun työvälineet
  • prototyyppien kehittäminen
  • kokeilujen toteuttaminen
  • käyttäjäkokemuksen mallintaminen
  • palvelun konseptointi

Koulutuksen toteutus

Koulutus sisältää kolme (3) kokonaista lähiopetuspäivää sekä itsenäistä työskentelyä. Koulutus on toiminnallinen ja vuorovaikutteinen. Koulutuksen osana osallistujat toteuttavat palvelumuotoiluprojektin johonkin todelliseen kohteeseen. Osallistuja voi tarjota omaa yritystään case-kohteeksi.

Intensiivipäivien lisäksi osallistujilta edellytetään työskentelyä suunnitteluryhmän osana palvelumuotoiluprojektin parissa. Ryhmä sopii itsenäisesti jäsenilleen sopivan aikataulutuksen.

Koulutuksen laajuus on 6 opintopistettä (op), joka vastaa noin 160 työtuntia.

Kohderyhmä

Koulutus on tarkoitettu palvelumuotoilusta ja asiakaslähtöisestä kehittämisestä kiinnostuneille henkilöille toimialasta riippumatta.

Ajankohta ja koulutuspaikka

Koulutuspäivät: 30.3.2017, 27.4.2017 ja 17.5.2017- KOULUTUS ON TÄYNNÄ! Seuraava koulutus järjestetään syksyllä 2017 - tiedustelut ja alustavat varaukset sähköpostitse taru.munukka@haaga-helia.fi.

Paikka: Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, Pasila Campus, Ratapihantie 13, Helsinki

Kouluttaja

Koulutuksen asiantuntijana toimii Haaga-Helia lehtori KTM Sirpa Lassila.

Hinta ja ilmoittautuminen

Koulutuksen hinta on 1150 € / henkilö (+ alv 24 %). Hinta sisältää opetuksen, luentomateriaalit, palautteen ja todistuksen osallistumisesta.

 

Lisätietoja: Taru Munukka, puh. 040 488 7085, taru.munukka@haaga-helia.fi