Olet täällä

Haaga-Helian yrityskuvaan liittyvä palaute

Haaga-Helian yrityskuvaan liittyvä palaute
  • Haaga-Helian imagotutkimus
  • Sertifikaatit, muut palkinnot ja palautteet
  • Haaga-Helian työnantajanarooliin liittyvä palaute
  • Kansainvälinen arviointi ja tunnustukset

Haaga-Helian imagotutkimus

Taloustutkimus Oy:n vuonna 2015 tekemän imagotutkimuksen mukaan Haaga-Helia on edelleen tunnetuin ammattikorkeakoulu nuorten keskuudessa. Kiinnostavuudessa Haaga-Helia sijoittuu kolmanneksi. Taloustutkimus kartoitti jo neljättätoista kertaa nuorten mielikuvia Suomen ammattikorkeakouluista. Kyselyyn vastasi noin 1 200 nuorta. Haaga-Helia arvioitiin sijalle yksi väittämässä ”on hyvin esillä sosiaalisessa mediassa”. Myönteisiä arvioita annettiin myös väittämissä ”näkyy myönteisesti mediassa”, ”erottuminen edukseen muista korkeakouluista”, ”korkeakoulu on edelläkävijä” ja ”sijaintipaikkakunta on houkutteleva”.

TAT:n toimeksiannosta tehdyssä tutkimuksessa vuonna 2015 Haaga-Helia oli tunnetuin ammattikorkeakoulu Suomessa.

Haaga-Helian brändi

Haaga-Helia on PR-Barometri 2012 -tutkimuksen mukaan imagoltaan vahva ja uskottava.

Haaga-Helian yrityskuvaa tutki IROResearch Oy keväällä 2016. Tutkimuksen yhteydessä haastateltiin 150 Haaga-Helian nykyistä asiakasta/yhteistyökumppania sekä pääkaupunkiseudun yritysten yrityspäättäjiä. Tutkimusten tuloksena Haaga-Helian vahvuuksiksi tunnistettiin työelämälähtöisyys, asiakaslähtöisyys, laatutaso, henkilöstön ammattitaito, markkinoinnin aktiivisuus, luotettavuus ja kansainvälisyys. Yritykset toivoivat Haaga-Helialta yhteistyön kehittämistä yritysten kanssa sekä aktiivisempaa yhteydenpitoa ja viestintää.

Haaga-Helia työnantajana

Haaga-Helian henkilöstölle tehtyjen ilmapiiritutkimusten mukaan ilmapiiri-indeksin keskiarvo on jokaisena tutkimusvuonna noussut. Ilmapiiri-indeksi oli vuodelle 2012 4,53 ja edellisessä tutkimuksessa vuonna 2009 se oli 4,49. Tutkimuksen tulosten perusteella tunnistetut voimavaramme ovat henkilöstön vahva osaaminen, motivaatio ja sitoutuminen sekä hyvä yhteishenki ja työilmapiiri. Lisäksi Haaga-Helian työntekijät haluavat tehdä parhaansa, jotta Haaga-Helialla menisi hyvin. Nämä ovat vahvuuksia, joita Haaga-Heliassa vaalitaan. Tutkimuksen tulosten perusteella näiden vahvuuksiemme myötä meillä on erinomaiset eväät - huippujoukkueena yhdessä uudistaen - vastata ammattikorkeakoulukentän muutoshaasteisiin näin muutoksen lähtökuopissa ja jatkaa matkaamme ammattikorkeakoulukentän edelläkävijänä!

Arvioinnit ja tunnustukset

OECD:n arviointi

The State of Higher Education 2013
OECD Higher Education Programme (IMHE)

Sales Education Foundation (SEF) 2013

Haaga-Helia parhaiden myynnin kouluttajien joukossa. Sales Education Foundation (SEF) antaa tunnustusta Haaga-Helian myynnin koulutusohjelmalle. SEF:n julkistamalla listalla mainituista korkeakouluista useimmat sijaitsevat Yhdysvalloissa, ja Haaga-Helia on harvoja eurooppalaisia tässä joukossa.

Haaga-Helialle Menestyjä-sertifikaatti

Haaga-Helia Oy Ab on taloudellisen suorituskykynsä perusteella luokiteltu menestyjäyritykseksi Kauppalehti Oy:n menestyjäluokituksessa. Menestyjä-sertifikaatin saaneen yrityksen ominaisuuksia ovat vakiintunut toiminta, vakaa kasvukehitys, hyvä tulos ja kannattavuus, vahva rahoitusrakenne sekä jatkuvan toiminnan turvaava maksuvalmius. Tunnuslukuvertailujen perusteella Haaga-Helia on sijoittunut sekä kaikkien suomalaisten yritysten että oman toimialansa parhaimpien yritysten joukkoon. Luokitus on tehty 2010/12 tilinpäätöstietojen pohjalta. Lisätietoja sertifikaatista.